Digitalització dels establiments de turisme rural.

El món actual és cada cop més digital.

Les darreres descades,
la digitalització ha anat transformant més i més la forma en què les persones VIVIM, CONSUMIM i ENS RELACIONEM entre nosaltres.

Parlant amb propietaris i propietàries d'establiments turístics rurals catalans reconeixeu la importància de la digitalització, la imatge online i la interacció amb les opinions dels clients a Google.

Amb el temps, inclús els més reticents, han anat veient la rellevància d’aquesta transformació i el potencial d’oportunitat de mercat, que ha tingut i té, per destacar la qualitat de l’experiència que oferiu a partir del que els visitants diuen de vosaltres.

…Tot i això, sovint, a l’hora d’incorporar NOVES EINES DIGITALS que van apareixent, encara que veieu que us ajudaran i us faran la vida més fàcil,

se us fa molt farragós, i us sentiu atabalats…

per l’aparent complexitat dels processos d’adaptació i la falta de temps per dedicar-vos’hi.

És comprensible que la implementació de les noves tecnologies pugui semblar una tasca difícil, per això, ens dediquem a fer-vos’ho més fàcil!


Amb una mica d’ajuda per les primeres passes, aconseguim que us sentiu còmodes i no suposi un obstacle per tots aquells que voleu actualitzar-vos, créixer i mantenir-vos competitius i pròspers cap al futur.

COMENCEM PEL PRINCIPI!

El vessant de la digitalització que moltes de les cases rurals fins avui ja teniu absolutament integrades, són: la presencia a plataformes de reserva com booking, escapadarural, clubrural… i molts també, una web pròpia des d’on relacionar-se amb els clients sense intermediaris.

La majoria de propietaris/es reconeixen l’eficàcia d’aquestes plataformes per portar clients, sobretot els primers anys de funcionament fins a consolidar un flux de repetidors i visitants provinents del “boca-orella”.

Per contra, un percentatge important de propietaris i propietàries se sent escanyat pels costos que aquestes plataformes externes suposen,
cobrant altes comissions per cada reserva, entre altres conceptes… alguns inclús opteu per no fer-les servir.


Responent a aquesta preocupació
que hem detectat xerrant amb alguns de vosaltres, us portem una alternativa que creiem us pot fer molt de servei.


En aquest article, us expliquem per què
tenir el vostre propi “vehicle digital”
és una finestra d’oportunitat a un futur més
independent i pròsper

Sobretot interessant per tots els qui voleu reduir la dependència de les plataformes massives de reserves que us fan competir per la llei del preu més baix i no permeten destacar la història i singularitat de cada establiment i territori.

Si sou un d’aquests casos, esteu de sort!

Una tendència, molt potent i atractiva per vosaltres, que pren més i més força, també al món digital és l’eliminació d’intermediaris.

Cada cop més, a l’hora de buscar productes, serveis i experiències

les persones prefereixen l’experiència de tu a tu

i per això les XARXES SOCIALS són una eina fantàstica (i gratuïta) que fa temps que utilitzen altres sectors i que heu de posar a funcionar a favor vostre quan abans per relacionar-vos amb els clients!

Bé, i perquè ens hi referim com a “vehicle digital” ?


Parlem del “vehicle digital” perquè cal entendre que avui dia, ja no funciona continuar asseguts esperant que els clients nous ens arribin per art de màgia.

Les xarxes socials, com un aparador que es veu des d’arreu resulten una gran eina que podem utilitzar com a “vehicle” per deixar d’esperar i

ser nosaltres els que ens “movem” per anar a trobar els clients (un moviment pel qual només ens calen els dits i un mòbil).

En altres articles hem recalcat la importància de l’enfocament a client. Doncs bé, els informes de mercat recullen que el consumidor tipus “principal” del turisme rural català són persones (majoria dones) que viuen als nuclis urbans (majoria Barcelona) i tenen una edat mitjana d’entre 30 i 45 anys.

Perquè és important aquesta dada?

Doncs bé, les persones de 40 anys en amunt, tenen un percentatge més baix d’ús de xarxes socials, però per les persones de 37 anys en avall (també sobretot les dones), Instagram és la principal xarxa social al territori català. Així que clar, amb lo ràpid que passen els anys, ja podeu imaginar quin és el perfil de client del futur més pròxim: persones cada cop més còmodes i habituades a fer-ho tot via xarxes.

L’Informe Digital 2022, publicat per la plataforma de gestió de xarxes socials Hootsuite i l'agència creativa We Are Social, ens fa saber que a Espanya 9 de cada 10 persones fan servir les xarxes socials i que d’aquesta població, tota la franja compresa entre els 16 i els 44 anys, tenen com a mínim un smartphone que fan servir durant un temps de gairebé dues hores diàries a les xarxes socials.

I doncs, si sabem que el perfil de client principal, aquelles persones a qui volem trobar per explicar-los perquè s’ho passaran fantàsticament a casa vostra, dediquen 2 hores diaries de mitja a voltar per les xarxes…

a què espereu a ser-hi ? no seria fantàstic poder-vos trobar, de tu a tu amb els clients, i que s’enamorin de les vostres fotografies, el vostre estil i les vostres històries??


Per si encara no n’esteu convençuts,

> llistem un seguit de beneficis

que podríeu gaudir fent servir INSTAGRAM COM A VEHICLE DIGITAL
per anar a trobar als vostres clients:

  • En primer lloc, possibilita arribar a un públic molt més ampli amb molt poc esforç.

  • Un perfil només vostre, on no us comparen per preu sinó que us segueixen pel que us fa especials: les singularitats de casa vostra, el territori on us trobeu, l’experiència que oferiu.

  • Us poden contactar molt fàcilment i seguir-vos la pista

  • Conèixer molt fàcilment allò que agrada més als turistes, que interactuen amb vosaltres fent-vos “likes” i comentaris a tot el que publiqueu.

  • Penjar vosaltres mateixos, de forma senzilla i sense cost fotos i vídeos que mostrin l’atractiu de la casa i la natura en els diferents moments de l’any.

  • Compartir històries i detalls sobre la propietat, com l’historial, l’origen, que s’hi feia, l’any de construcció, qui la va fundar, etc.

  • Podreu interactuar amb altres perfils relacionats amb el sector turístic rural i “etiquetar” a altres perfils rellevants en les vostres publicacions.

  • És molt pràctic i ràpid per oferir promocions i descomptes exclusius per aquells que us segueixen via xarxes.

  • Utilitzant “hashtags” (#) augmenteu la visibilitat de les vostres publicacions i arribeu a nous seguidors, del territori o internacionals, és decisió vostra!

  • Col·laborar amb “influencers i bloggers” del vostre sector és també una eficaç estratègia per créixer.

  • Compartir fotos participant en esdeveniments i activitats locals convida als clients a visitar la zona.

  • Utilitzar l'opció de "Destins" per promocionar casa vostra i la regió on es troba.

  • Que us puguin etiquetar els clients, en les seves pròpies publicacions i històries, fa que els seus familiars i amics, que segueixen els seus perfils sàpiguen també de vosaltres. És el boca-orella del segle XXI! Més ràpid i eficaç que mai. Podreu compartir els testimonis dels clients, amb fotos i històries seves!

    Ja no cal quedar a dinar amb algú per recomanar-li la casa rural fantàstica on has passat el cap de setmana, ara no només aquest algú, sinó tots els coneguts ho poden veure a les teves fotos, o a les teves històries, en directe! i a temps real!

Bé, després de tot això,

esperem que vegeu les xarxes amb altres ulls !

Sapigueu que, com per ajudar-vos a emprendre millores en matèria de sostenibilitat i reducció de la despesa energètica de les cases, TAMBÉ HI HA SUBVENCIONS a les quals podeu accedir per fomentar la digitalització dels vostres establiments.

Properament, prepararem algun article que us informi a aquest respecte!

Si esteu però, impacients per saber-ne més, us deixem un enllaç interessant:


Es tracta de l’eina d’Autodiagnosi TIC per a empreses de serveis de turisme que ofereix de forma oberta i gratuïta el Programa de transformació digital liderat per l’Agència Catalana de Turisme i el projecte europeu TOURBIT que pretén fomentar l’adopció de la digitalització i la innovació de les pimes turístiques i impulsar una transformació digital més ràpida del sector turístic europeu.

L’eina d’autoavaluació toca un gran ventall de temes i us pot servir per indagar en els vostres punts forts i febles, identificar àrees d’oportunitat i rebre recomanacions sobre els propers passos a seguir en el vostre viatge de transformació digital.

https://autodiagnositurisme.gencat.cat/


SI VOLEU UN COP DE MA
PER POSAR A PUNT EL VOSTRE VEHICLE DIGITAL,
no dubteu a contactar amb nosaltres!

Us podrem oferir una sessió (gratuïta) perquè ens expliqueu el vostre cas i parlar de com podem ajudar-vos sense compromís!

Si us sembla més còmode, ens podeu fer un truc o enviar un mail directament!

info@grinpuls.cat
(+34) 611 52 44 70

Previous
Previous

Ajuts Next Generation _Turisme rural. 2023

Next
Next

Sostenibilitat i cases rurals.