Singularitat. Espais que capten clients.

Voleu que el vostre establiment de turisme rural sigui descrit com:

“aquell lloc màgic”, la primera opció dels clients

per passar uns dies de desconnexió, tranquil·litat i confort, gaudint dels espais de casa vostra, de la natura i del territori ?

En aquest article parlarem de les claus per tenir uns espais

SINGULARS,


que us diferenciïn, i (també important) us siguin

RENDIBLES!

La majoria, dels propietaris/es d’establiments de turisme rural, donen una importància estructural a la imatge dels espais de casa seva.

Una bona rehabilitació passa, sens dubte, per recuperar i posar en valor l’arquitectura original. Cal que l’interiorisme sigui curós i sensible per destacar la identitat i la història pròpia de l’establiment.

De vegades, es cau en l’error d’entendre que la reforma, l’adaptació o actualització dels espais els allunya de la seva essència o estètica original.

RES MÉS LLUNY!

La clau de l’èxit, està en trobar un equilibri entre la recuperació d’allò antic que fa la casa singular i la incorporació d’allò nou, que aporta el nivell de confort.

Això no significa renunciar a la pròpia estètica, sinó adaptar-la per aconseguir una imatge singular i atractiva pels clients. Una bona imatge per un establiment de turisme rural és el fruit de compatibilitzar l’estil actual, amb el reforç de l’original.

En aquest article parlarem sobre

com el disseny dels espais s’utilitza com a eina per captar més clients, amb ambients que reforcen la singularitat de la casa.

L'interiorisme és una eina vital pels establiments de turisme rural, ho és, de fet, per a qualsevol establiment comercial, on es venen productes, serveis o experiències. L’objectiu quan es dissenyen els interiors de les cases és crear un ambient atractiu i acollidor, però… amb quin criteri s’hauria de plantejar ?
al gust de qui es dissenya i decora ?

Dels propietaris/es de la casa? … d’un/a professional qualsevol, arquitecte o interiorista ? NO!!

Un error majoritari que trobem en aquesta tipologia d’establiments és que els espais, la seva imatge i decoració, no s’entenen com una eina capaç d’augmentar o reduir les reserves, d’atreure un tipus de públic o un altre, de generar una sensació o la contraria.

Els espais d’un establiment de turisme rural, ens agradi més o menys, són espais “comercials”, i com tots els ambients on es venen productes, serveis o experiències,

han d’estar pensats per atreure el mercat de clients objectiu al que es dirigeixen.


La imatge d’una casa rural és, sens dubte, un dels valors principals que determina si els potencials clients reserven o prefereixen anar a altre lloc.

Per això, és tan important assegurar-se una imatge interior estratègica, és a dir, un interiorisme fet a mida de cada casa, que combini els DOS principis claus:

  1. No ser una casa més.

    Destacar el que us fa singulars, la vostra història, l’atractiu de la casa i els seus espais. Diferenciar-vos ho aconseguim amb acabats i decoració dels interiors, dissenyats segons la casa concreta, els materials i el medi natural que l’envolten, tot allò que la fa especial.
    Cal que els espais emfatitzin les característiques i virtuts de l’establiment.

  2. Incorporar el gust del client.

    Els clients busquen dues coses: una casa ben bonica i singular que a la vegada respongui als seus gustos i necessitats. Per aconseguir-ho estudiem a fons les dades del mercat concret, el que busquen, les seves necessitats i els seus gustos i els traslladem als espais que els ofereix l’establiment. Amb aquesta combinació aconseguiu que se sentin més a casa, que a casa seva.


No és cap secret que les persones estem disposades a pagar més,
per allò que ens aporta més valor.


Els productes o serveis que trobem singulars, ens agraden tant que, tot i ser més cars, els preferim! Oferir una experiència a mida del que desitgen els clients garanteix, per tant, una millor rendibilitat de preu per estada.

A molts establiments de turisme rural, no es té en compte el potencial comercial de l’interiorisme, i doncs els espais, es dissenyen i decoren amb molta estima i esforç però al gust dels propietaris, o de professionals que no tenen en compte la clientela tipus de la casa…

Això, per desgràcia, limita la rendibilitat de l’establiment i la prosperitat econòmica de les persones que hi sou darrere posant tot l’esforç per fer-lo funcionar.

Per això cal saber com potenciar la singularitat dels espais,
com a eina per a captar clients.

Fent que aquests quedin ben satisfets de l’experiència d’estada i així ho expliquin quan tornin a casa seva, generant noves visites pel “boca-orella” i deixant-vos comentaris a les xarxes que tant ajuden al cicle de captació.

SI VOLEU UN COP DE MÀ,
no dubteu a contactar amb nosaltres!

Us podrem oferir una sessió (gratuïta) per què ens expliqueu el vostre cas i parlar de com podem ajudar sense compromís!


A continuació,

Us expliquem com aplicar l’estudi de mercat a l’interiorisme de les cases rurals!

Conèixer quin és el tipus de client principal i disposar d’un interiorisme enfocat a aquest conjunt de persones és una SUPER EINA! per atreure clientela, que s’hi sentin ben a gust i, per tant, disposats a pagar el que val aquest valor afegit que us diferencia d’altres establiments.

Combinant l'interiorisme i el marketing, transformem la imatge dels espais en una eina que ajuda als propietaris dels establiments a captar més clients gràcies a uns espais d’alt valor, atractius pel seu públic objectiu.

Per començar, com fa temps que treballen molts altres sectors professionals, cal estudiar el públic de l’establiment concret, donant la màxima importància a entendre qui són els clients principals d'un establiment, com el buscaran i que desitgen trobar-hi. Per això no ens podem quedar amb fer unes bones fotos, una web, publicar a xarxes i esperar que tot funcioni sol.

Tot comença per veure a qui ens dirigim. Estudiem la seva edat, gènere, nivell econòmic, interessos, gustos, tendències a les qualó els podem associar... Aquesta informació és crucial per aplicar-la a l’experiència d’estada que s’ofereix.

Una vegada es coneix el públic objectiu, cal saber com utilitzar l'interiorisme per atraure'ls i mantenir-los com a clients repetidors de l’establiment.

Elements com la il·luminació, els colors i acabats, els materials, els mobles, la seva disposició, les olors, els sons, entre d’altres, són peces que serviran per generar els ambients desitjats.

Per exemple, si el públic objectiu són famílies amb nens, optarem per generar interiors d’estil més càlid i acollidor amb colors suaus que ressaltin les textures de l’arquitectura de la casa, però hi aportin lluminositat i sensació d’amplitud.
Empraríem materials com la fusta i generaríem algun espai per infants visualment atractiu i singular.

En canvi, si el públic objectiu són parelles joves professionals que busquen desconnectar, teletreballar uns dies lluny del soroll i la densitat de la ciutat, inclouríem un estil més actual, acord a l’arquitectura de la casa però amb decoració més minimalista. En aquest cas, colors més neutres i molt clars, llums baixes i càlides i evitant el soroll visual que produeix en un ambient l’excés d’objectes decoratius, aportaríem el confort i la calma que busca el visitant.

Amb l'interiorisme també es poden crear experiències diferenciades dins dels espais, per adequar-se a diferents activitats.

Per exemple, una zona de lectura tranquil·la per a clients que vulguin relaxar-se amb un llibre, un espai on fer tractaments personals com massatges, classes de yoga, un espai per degustar uns vins de la zona en bona companyia, zones de joc, espais polivalents que aportin flexibilitat i s’adaptin a diferents activitats al llarg del temps.

Tenir present per a qui dissenyem els espais d’estada i vetllar per la cura dels ambients, no només satisfarà les necessitats dels clients, sinó que també els animarà a passar més temps a l'establiment, recomanar-lo i/o tornar-hi.

Finalment, cal tenir en compte que l'interiorisme, enfocat a client, no serà mai una recepta estàtica.

Els gustos i les necessitats dels clients canvien amb el temps, per la qual cosa és important mantenir-se actualitzat i estar disposat a fer canvis si és necessari.

Això pot incloure fer ajustaments a la decoració o canviar la disposició dels mobles per adaptar-se als nous costums, gustos i demandes.

En resum, enfocar l'interiorisme des del punt de vista del marketing pot ser una manera eficaç per fer prosperar un establiment de turisme rural, amb major atracció de clients i preus més rendibles pels propietaris.


Us agradaria rebre més informació?

Si voleu que parlem del vostre cas concret ens podeu contactar per la via que us sigui més còmode:

info@grinpuls.cat
(+34) 611 52 44 70

Previous
Previous

Ajuts LEADER 2023-2027 _ Guia completa per a Establiments de turisme rural

Next
Next

Ajuts Next Generation _Turisme rural. 2023